zondag 14 oktober 2012

Nailart: Nazomerse Nailart

Ondertussen heb ik alles in huis al in de herfstkleuren maar toch wilde ik jullie deze nailart niet onthouden. Een vrolijke nazomerse Nailart!

Wat heb ik gebruikt:
1. Trind Basecoat
2. Sponsjes
3. Catrice Twist of Lemon (Coolibri collectie)
4. Catrice Abloom (Coolibri collectie)
5. Catrice Birds Flying High (Coolibri collectie)
6. Essence Quick Dry Topcoat
7. Konad imageplatehouder, stempel en schraper
8. Konad imageplate M85
9. Essence witte stempellak
10. Konad topcoat

Omdat er nog al wat stappen in deze Nailart zitten zal ik stapsgewijs vertellen hoe ik deze nailart gemaakt heb:

Stap 1:
Als eerste heb ik een basecoat aangebracht. Omdat je heftige kleuren gaat gebruiken is deze stap erg belangrijk!

Stap 2:
De volgende stap is het spongen van je nagels met de 3 kleuren. Er zijn meerdere technieken maar dit is de techniek die ik heb gebruikt.
Eerst heb ik de 3 kleuren op het sponsje gedaan, zoals je op bovenstaande foto kunt zien.
Daarna heb ik met de 3 kleuren op mijn nagel gestempeld:


Zoals je kunt zien overlappen de 3 kleuren elkaar bij het spongen, waardoor je meerdere kleuren krijgt Geel met rood maakt oranje en rood met blauw maakt paars! Zo heb je zonder alle kleuren te gebruiken toch een mooie regenboog!

Wanneer je alle nagels gehad hebt begin je opnieuw met nog een laagje. Het tweede laagje maakt de kleuren feller en duidelijker. Bij het tweede laagje moet je ook opletten dat de zijkanten ook meegenomen worden:


De foto is wat minder scherp, maar geloof me, de kleuren zijn echt mooier!

Stap 3:
Om de kleuren in elkaar over te laten lopen heb ik de quick dry topcoat van Essence gebruikt. Deze droogt snel maar geeft ook een mooie glans.

Stap 4:
Tijd om de stempelspullen erbij te pakken, ik heb gebruik gemaakt van het bubbel design van deze imageplate:



Met de witte stempellak van Essence heb ik dit design op mijn nagels gestempeld met het volgende resultaat:


Stap 5:
Om het af te maken heb ik de topcoat van Konad gebruikt. Zoals je op onderstaande foto kunt zien geeft dit een super glanzend effect! De foto is niet helemaal zoals het hoort, maar hij is tenminste scherp ;) Ik ben er erg tevreden over!

2 opmerkingen:

  1. Mooie nail art!
    Die imageplate van Konad is ook echt heel gaaf!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doet me denken aan een mooie zonsondergang. Heel leuk gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen